torsdag 16 februari 2017

Gran Canaria dag1

Ja eller egentligen är det ju dag 2, vi kom ju ner hit igår. Idag är iallafall första cykeldagen. Vi började dagen med att hängan på låset till frukosten kl.7 och mumsade i oss allt vi kom över och allt vi fick plats med :) Strax före nio var vi sedan på väg ut ur Playa del Inglés och siktade på GC60 och vidare mot toppen, Pico de las Nieves.

När vi närmade oss San Bartolome kunde vi se att det låg tunga, mörka moln högre upp och cyklister vi mötte var ordentligt påpälsade. Vi passerade därför San Bartolome men vek av in på GC654, en slingrig ganska cool väg med dålig asfalt som mynnar ut strax ovanför Santa Lucia. Där stannade vi till och tog en bocadillo och en Coca-Cola. Stoppet blev lite längre än tänkt eftersom vi fick meka med Yvonnes bakbroms...

När vi väl kom iväg körde vi inte raka vägen hem utan tog en avstickare på GC550 till Agüimes och sedan GC551 tillbaka till GC65 ner mot El Doctoral. Den omvägen är helt klart värd ett besök om man vill cykla flowig väg med fin asfalt!

Därefter dunkade vi hem i den sedvanliga medvinden längs GC500, jäklar vad det gick!